måndag 25 november 2013

Sluta stressa!

Jag undrar, har jag brist på förstånd eller har jag funnit ut att det inte är någon vits å stressa?

Själv tycker jag att det är mycket viktigare å ta saker som det kommer än att stressa över hur de eventuellt kanske kan bli eller gå på tok?
Klart att en viss stress bär väl alla inom sig, jag borde ju ha en grym stress i teori.

Gravid flickvän, inget jobb i Norge, ser på hus utan pengar och borde köpa större bil, har en stor hög med räkningar... MEN jag är en person som så småningom lärt mig att det blir nog bra till slut. 
Det är ingen vits å stressa över problem som kommer, dom tar man den dagen dom är här!

Gravid = check det har folk varit i hundratusentals år och det har gått helt fint !

Jobb = Jobb är världen full av, förr eller senare ordnar det sig nog :)

Hus utan pengar = När man får jobbet så får man pengar, simpel matematik / logik

Bil = Det fixar sig säkert som en följd av jobb :)


Min point är att om man tar det lugnt så brukar saker och ting reda ut sig själv förr eller senare.
Jag tror att det inte hjälper någon att börja stressa eller bli negativ, tanken måste ju vara positiv för att det ska gå bra... annars är du ju redan inställd att det ska gå åt helvete!

The wise words of Pippi Långstrump
 " det där har jag aldrig provat förut, det är jag säkert bra på "

Tänk positivt :)

2 kommentarer:

  1. Klokt talat, inte ta stress i onödan. Jag har en kollega med lika kloka tankar och hennes valspråk tycker jag om, nästan som dina funderingar, nämligen " ÖDET STYR".Lycka till med ALLT!
    Kram från Engbergskan

    SvaraRadera