onsdag 20 november 2013

Ansvar och att vara mogen är ett helvete

Det är ju helt reve när man måste vara ansvarsfull och sätta gränser, det skulle jag göra här hemma.
Barnen krångla om playstationen, så det blev förbud på den inget spelande på en hel vecka.
Helt fint i teori, men det var ju satan jag som led mest av alla!!
Det är ju inte första gången jag märker att min "masterplan" bites me in the ass. 
Jag har också försökt lära ungarna att ta ansvar och hjälpa sin mor nu när hon är gravid så att hennes vardag ska bli lite lättare... TYDLIGEN så lär jag inte ska leda med exempel iaf ?? Va !!!
Jag är ju en gentleman som öppnar dörrar och är artig. Dessvärre så hade gumman bevis på att jag i alla fall inte är bra på att hjälpa å bära saker :/  i mitt försvar så bärde jag passet mitt på nedre bilden.

2 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=OPi2s1K_pgU

    jag brukar nynna på den när jag måst ringa till skatteverket eller någo.. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hade varit fint om du bra ringt och smånynna den där sången i luren ;) och efter 2 minuter lägger man bara på luren :P

      Radera