fredag 29 november 2013

Nytt Jobb :)

Efter att sprungit på jobbintervjuer & psykoanalytiker här i Norge/Sverige är det äntligen dags för nästa steg, att ta ett fast jobb här i Norge.

Jag har alltid jobbat inom försäljning och med ganska fria händer, det blir spännande att börja jobba här i Norge och se hurdant arbetslivet är här. (Norska lönen är också välkommen)

Jag sökte till två olika företag och hade möjlighet att välja och väga bägge jobben mot varandra, det ena verkade vara prestige med fina faciliteter men hade kanske en ny och okänd produkt.
Trevligt folk verkade det vara också, men kombinationen blev liksom fel, med centrums lokaler utan parkering fast arbetstid och lägre grundlön.

Det jobbet som jag nu tog verkar vara en perfekt plats för mig, bekant produkt med finska rötter och bra kvalitet.
En "laidback" men proffsig atmosfär med fantastiska möjligheter och ett väldigt bra stöd från moderbolaget.
För mig är det viktigt att få jobba med mina styrkor, alltså att jag kan utnyttja det jag är bra på och att det kommer naturligt för mig :)

Det som jag vill säga är att jag i stort sätt bara träffat på trevligt folk här under denna processen! Något som många speciellt FINSKA företag kunde lärt sig något av!
Men viktigast av allt är väl det att om du är dig själv så går det nog bra :)

Nu gäller det att fixa med bilar, olika lov av myndigheter och laga kontrakt till höger och vänster :)
Tänkte ju glömma skatteverket, nu ska jag försöka få ett smile på trynet på det sura folket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar