tisdag 19 november 2013

Jobb intervju

Ja då blir det jobbiterjuv i Oslo då :)
I teori låter det som ett roligt jobb med fint kontor, bra läge och ok lön.

Det är välkännt att jag inte är allt för morgonpigg.
Det är också ett välkännt fenomen att jag hatar köer. Då är det ju fint att man sökt ett jobb som man måste starta 6:45 tillnär man är van att stiga upp 9-10:00 tiden.
För att försäkra mig om maximal irritation så måste jag ju förståss stå 1,5timmar i kön på morgonen och ungefär lika länge på kvällen.

Det är ett nytt kapittel när man mitt i allt ska jobba som anställd! 
Med en chef som man inte kan säga se dig i reven tilll. 
Eller kan och kan men det är inte socialt accepterat 😜

Ja ja roligt ska det bli å se om det går bra och om man får jobbet.
Är kanske lite orolig över kulturskillanaderna, i Finland så säger man ju allting rakt ut. 
Men här så är man lite mer försiktiga. 
Inte så illa som i Sverige men mite sådär små rädda att någon ska bli sårad. 
Och chefen är rädd för städerskan, men det är ovant för mig att folk inte säger rakt ut.

Igår var jag via skatteverket och träffade på en gammal "dam"  som jobbade där.
Där är dom precis som hemma i Finland❤️

Gud så hemtrevligt det var när den gamla kärringen ser på en med förakt i ögonen, och en min som säger dra åt helvete.

Damen som jobbade där hade också den finska låga grymmtande aksangen.
Tycker att det är fint att norska och finska staten begge använder sig av samma rekyteringsbyrå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar