tisdag 19 november 2013

Katastrof genen

Katastrof genen, det måste vara en medfödd gen som man antingen har eller inte. Jag har den,  och jag hade varit den bästa produkt testaren i världen. Om det finns någon produkt jag inte får sönder, så är det ett mirakel. Här är en Facebookstatus från i somras, alltså en helt typisk dag för mig:

"Faaaaan"
Alex köper båt utan att ha sätt båten.
Båten står på ställning hemma mitt på backen hos mig. Jag flyger hem från Norge för att sätta båten i sjön på stugan.
Åker till mor och far som bor 35km ifrån för att hämta båt-trailern, kör hem 35km åt andra hållet från stugan sett. 

Ser på båten, medger förlust och inser att jag är en opraktisk människa och ringer efter en erfaren båts och tekniskt kunnande Carl-Johan aka JUGI, som får båten 1/4 vägs upp på trailern och märker att den nästan brister av båtens tyngd. Samt att ett hjul är sönder! 
Jag SVÄR ... !!
Ringer en vänn som snällt lånar sin mega trailer och åker och hämtar den! Kommer hem och Jugi gör allt jobb medan jag ser på 
Då har jag använt 4 timmar, fast jag hadde räknat med 3 allt som allt. Kommer mig äntligen iväg, resan går fint. 
Ska sätta båten i sjön men trailern är så lång så jag använder 20min att få den uträttad på jordbryggan/rampen.

Får båt helvete i sjön ... Startar inte. 
Håller på och inser att man måste ha dödmansknappen i också. 
Båten startar men går hakkigt! Full gas tänker jag ju självklart då!!! Den fungerar fortsatt inte som den ska,  men jag lyckas parkera båten uppe på en sten som befinner sig ca 50 meter från bryggan och kommer inte loss även om jag sätter full gas och båtjäveln bara snurrar runt på stenen, full reverse "thats the answer" men nej..!!! 

Alex klär av sig och hoppar i sjön i bara kalsonger för att int vara naki framför massa främmande människor som har hyrt stugor som ligger bredvid bryggan. 
Jag får äntligen dragit båten loss från sten  hoppar upp i båten igen, och inser att bottenpropp hade varit fint!!!! 
Arg så förbannat kör jag båten i hiskeliga 5knop till stugan, ger opp för jag har blivit bjuden på mat hos Jonne. Jag knyter båten fast i bryggan och hoppar i sjön för å gå i land... 
Tappar kläderna i sjön så allt är vått! 
Så nu 9 timmar senare så drar jag Naken till Jenny & Jonne  för att äta middag .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar