lördag 14 december 2013

Lördags slaveri ;)

Vaknar klo 8:00 av ett märkligt ljud? Va fan? Kärringen bakar havreflarn, klart de vad annat sku man göra den tiden?


Jusså bara att stiga opp, men jag hade sån jäkla lust på bacon å ägg (gumman tål inte lukten nu när hon är gravid) så jag väntar att älsta ungen vaknat för att ta honom med på slavläger och såga ved ;) 

Vägen var hal så förbannat och det var en hel del bilar hade kört av vägen.
 
Nå vi kommer nog fram helskinnade iaf, klok som man är så tog man baconet med sig till kontoret  ;) 

Det var som en dröm <3 
 

 Efter att vi städat lite på kontoret skulle vi  börja såga ved, men motorsågen måste fixas först för gasvajern var av.
Efter att ha sökt verktyg utan framgång så gör jag det bästa jag kan med en motorsåg som inte tar varv som den ska :/

Men just när vi hade börjat så kom fastighetsägaren och konstaterade  att glaskivorna som lutade mot staketet måste flyttas på för de var i vägen för plogaren :( ja ja det var bara flytta på dem, men det tar ju tid, och 10millieters glas väger en hel del 
Och inte går det sönder heller även om man försöker ;)
Nu en hel arbetsdag senare så är vi äntligen ferdiga och den lilla ved vi fick gjord är ferdigstaplad mot husväggen :)

Men nu är allt som det ska igen även om jag glömde att det kom fotboll tidigare idag :/ 
Man kan ju alltid se på skit ishockey :)

2 kommentarer: