fredag 20 december 2013

Sista arbetsdagen före julen

Semester, ja det är väl både positivt och negativt.

Klart att det ska bli skönt att koppla av lite och vara med familjen å ensam med gumman.
Men samtidigt så trivs jag ju bra på jobbet och har inte något emot att jobba lite extra, å lära mig lite nytt.

Dagen började inte precis helt bra, vakna en 30minuter efter att klockan ringde :/ Pigg och vacker som en nyponros ;)
Sätter mig i bilen för att köra till andra sidan av Oslo,  i värsta pissvädret jag varit med om någonsin! Regna så att jag såg typ 1,5meter framför mig.

Stoppar för att tanka och köpa kaffe och bullar till montörerna, liksom för att överaska dem :) men det tar ju en sån jävla tid det också..

Ja ja, jag kommer mig iväg men blir lite sen :/

Väl framme så bjuder jag gubbarna på bulle men kaffe hade jag ju inte.. Då blev det att gå runt byn å försöka hitta en kafeteria, int så lätt för det mesta öppnar ju först klo 10. Nå joo till sist så hittar jag en butik som också säljer kaffe :)
Inser att jag har dålig kontition och att "Finnar" inte är gjorda för kuperad terräng.
 
Vi jobbar fint hela dagen och det är skojigt att vara med monteringsgossarna.
Pissa fan jag måste pissa ju! 
Om ni ser skogen på andra sidan av parkeringsplatsen? Jag kan berätta att det inte var helt lätt att komma sig dit, föll på trynet och skar sår på händerna på de enda sandkornen som fanns på hela området :/ 
Men klarade mig med livet i behåll hem!
Tack för en fin dag :) God jul folk! Nu ska jag ha jul ledigt :)

Norsk vinter 20.12.2013


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar