söndag 2 februari 2014

Ballonger, småbarnspappa och krapula...

Alltså jag började tänka på vad min vän Juppe sa en dag här, att det finns Ballonger och Stenar... Och i de flesta förhållanden är det en sten och en ballong.



"Alex gissaa vilken du är" ?

Som ni säkert gissar så är jag en ballong då, alltså en som svävar fritt och utan bekymmer. Den delen är ju kanske possitiv, det är värre med tanke på att om jag inte sitter fast i en sten så kan jag flyga lite för högt... Och då kan vad som hellst hända ;)
Alltså jag måste ju nog medge att det passar in ganska bra in på mig som person... 

Linda har fått äran att vara min sten, som är stabil och lite ovillig att sväva.
 
Det är ju nog bra det, men undrar vad Lilly blir när hon blir stor? En välbalanserad ballong eller en sten? För hon är ju liksom en blandning av bägge  två ...

Men jag tenkte på det idag när jag läste ett innlägg på facebook.
Tänk om två ballonger träffar varandra? Eller två stenar? 

Alltså två ballonger måste nog vara underbart underhållande, men jag kan bara tänka hur dyrt och ostabilt livet måste vara då!

Två stenar vet man ju att har det tråkigt och kommer ingen vart i livet.,. I gått och ont. Deras ungar blir Biblotekarier , och bokförare. Eller något annat med sadomasokistiska tendenser.

Som sagt jag är då ballongen i familjen, och därför har vi nu infört veckopeng.
Det är ganska fantasiskt att se att man inte behöver göra spontana innköp hela tiden! Och man klarar sig mycket billigare undan, i tillägg till att stenen är mycket lugnare nu ocskå... Hon är en planerare, som planerar och tänker på hur saker ska betalas före man beställer /köper ting... Jag däremot köper och tänker att äsch , det fixar sig nog ;)

Dessa djupa tankar kom jag på här nu, efter en vecka med för lite sömn,och en extremt rolig fredag med kollegorna.
Från god mat och gott sällskap till värsta krapulan (hangover)  i manna minne... Ja man kan tryggt säga att en sten hade varit fint att ha med sig på fredag.
Nå, i alla fall fick man sympati av mig själv igår.. Det är sällan det varit mera synd om en människa!
Speaking of... Linda hämta mig från Oslo igår vi dro via mäkkären efter en oblagatorisk karpulaburgare.

Väl hemma så sa Linda att hon ska ta sig en löptur ute, hon drar och jag är spyferdig och ojar å voiar mig.
Då då fick Lilly för sig att hon ska skita typ 3kilo och ha det över halva sig själv.
Nu har jag beslutat att jag aldrig mera ska dricka efter en sådan helg :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar