onsdag 9 april 2014

Norden runt på 10 dagar, nästan ;)


Nå ja, äntligen fick man sätt den snyggare delen av Norge, eller ska vi säga det så ut som jag trodde hela landet skulle se ut?

Vestlandet är mycket mycket fint, fin natur vackra klara sjöar och pitoreska småbyar.

Östlandet påminner om Ukraina med sin usla byggkultur och snårskog. Det är helt ok att bo här, men nog är det bara ett faktum att de som någongång back in the days  har valt att bosätta sig här högst antagligen lidit av dålig smak å andra psykiska svårigheter.


En sjö in the middle of no where på väg till Flåm.

Inte ska jag klaga för jag har ju allting bra, men själen skulle nog vilja bo i väst.... det är merkligt att det är så stor skillnad mellan öst och väst, speciellt det att i öst så är det ju var handelscentrum är (om man inte räknar ned Bergen)
Men annars så är det nog geografiskt inte fint överhuvudtaget.
Nå jo, resan är över och det var en fin och trevlig resa!


Efter den resan har man hunnit med mycket, massor av kundbesök, och till och med en Sverige resa här efter det, jag och alla ungar förutom Lilly dvs.

FATCAMP here i come :)

Lustit nog så gick det relativt fint och lugnt till sig :)
Ja eller förutom att de två äldsta hade fistfights från Norge till Sverige, jag brukar höja rösten men denna gång konstaterade jag bara, att ja ja ... det tar väl slut när en av er gråter! Då slog de på varandra ytterligare 10minuter före de gav upp ;)

Kom hem och beställde Sverige resa  (AIK -Djurgården) båtresa över till Finland och flygresa tillbaka hem till Norge.

Man kan tryggt säga att man inte hinner roa ner allt för mycket...

Tänkte glömma ! Vi skruvade så klart på alla äggklockor i butiken, som förälder har man ansvar att se till att barnen har det roligt :) 
Och där måste man nog konstatera att jag leder med exempel ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar