söndag 6 juli 2014

Bröllopps helg

Det har varit en "alena-helg" iom att ungara var hos morssan å farssan mendan jag Linda å Lilly var på bröllop :)

Det var jävligt kul, fint brudpar och välorganiserad fest.

Ett stort pluss i boken blev det också för att det gick int "över" för någon, utan egentligen var det lugnt å sanssat för att vara ett bröllop i Finland ;)

Brudgummen har total restaurerat bröllopsbilen och lämna ett roughlook på finishen... Stiligt

Men tillbaka till festen, den var rolig fylld av skratt och en massa reunions med folk man inte sätt på många år... 

Det var inte brist på någonting på brölloppet, maten var god och alkoholen flödade sådär passligt.
Salongsberusad kunde man väl säga att man var ?

Kan nog vara att någon var lite mera än bara salongsberusad också?
Nåh...men hej, det hör ju till! Bröllop, fest, sommar, Finland då är det ju mer en regel  att så ska det vara. Vi kom hem sådär passligt ca 05:00 tiden, märklig känsla att gå å lägga sig när solen stiger upp..


Som sagt roligt värre var det, men dagen efter har nog varit lite sådär "småtung" för mig å vissa andra här vill jag påstå.
Så jag måste nog tacka min fru som tar bra hand om mig å hjälper en i nöden ;)

 Eller bägge damerna har varit mycket förstående och haft tålamod med sina män. Men så ska det väl vara också? 

Det visade sig att gubben blev lite småivrigär när värsta krapulan var över... Gumman inte så grymt ivrig däremot.
Det är lite svårt att få till längre inlägg när man i stort sätt har hållit på att måla hus dygnet runt.. Beklagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar