söndag 20 juli 2014

Alberts Home / Eller Kaos som det heter på Norska

Efter en effektiv hemresa med en allt för överpackad bil å släpvagn befinner vi oss äntligen hemma.


Var så fullt i bilen att gumman tyckte att vi sku packa på taket också. 80km senare å sockorna å skorna var kvar!


Tro det eller inte, men perkele vi klarade enstopstaktiken på 500km .. Int så tollot.
Allt smuggelgods kom helt hem, eller smuggel å smuggel.
Glömde ju perkele allt efter mig så en 0,3liters flaska me brännvin är kanske int så smuggling de, tyvärr ;)

Så någon sådär supersmugglare lär de int ska bli å en.

När vi nu sen kom hem så måste man ju prioritera, vattenslottet å trampolinen sku på plats först  ja å dela ut leksaker :)
Tammi fan sa Lilly 




Sedan fick jag besked att hjälpa tömma bilen, å de gjorde jag :)

Jag städade både bilen och släpet, helt som vi kommit överens :)
Sedan placerade jag saker så att man skulle ha översikt över diversse ting.
På trappan, gräsmattan inne, i garaget ja å sen när jag organiserat tillräckligt så lånade jag grannens tomt :)
Tyckte jag var duktig jag :), men jag är osäker om min fru är helt enig.. Efter ett gråtblandat skratt å en kavalkad av smärre svordomar på Norska tänkte jag att nu är det dags att ta sig i nacken.

Said and done jag började städa innomhus, eller kanske int så mycket städa som tömmde allt innehåll ut på köksbänken, trappan, soffan, sovrummet å sådär.. Igen så upskattades inte mitt aggerande :/

Men nuh är det avklarat å klart :) ordning å reda "just like i planed all along"

Tänkte glömma lite smuggla jag ju nog
Världens bästa sallads sås, sku dom där jävlarna förstå att sponsra mig ännu så sku de vara nätt ;)

Nu! nu ska jag sova å på jobb imorgon så jag "ork it skriv nå mer" Gonatt gött folk


1 kommentar:

  1. Härlig bild på Lilly <3

    Tur att ni har så fin sommar denna gång i Norge, att ni inte överraskas med regn när du valt att inventera allting utomhus.

    Ja, varför inte, skriv till Saarionen och be om att få en förpackning, men den käften du har säljer du hastigt en låda. ELLER så skriver du och klagar på hårstrån, kackerlackor och brakel i såsen så får du ny. Brukar också fungera.

    SvaraRadera