söndag 9 mars 2014

Jee party party?

Att bli bjuden till fest, det kan tydligen betyda olika saker för män och kvinnor?

Vi är bjudna på fest berättar Linda, självklart blir jag glad för att vi blivit bjudna och tänker dirket Yes!  Jag har ju chauför och allt :) 

Vad Linda tänker är, jippii vi är bjudna på fest! Så omtänksamt av våra vänner att bjuda oss, även om vi tyvärr kommer måsta tacka nej. Vi har ju en liten bebi och allt det där, så äsh men nej tyvärr.

Alltså budskapet kan ju tolkas på många sätt här nu! Men vad jag vill komma framm till är att ser på mig själv som en problemlösare.

1. - Bebi är inte något problem, hon sover ju för det mesta.

2. - Linda måste ju oberoende ha Lilly hängande i bröstet, det praktiska med det är att bröst är mobila så vi kan ju fintvara på fest.

3. - Jag har chauför, det är ju fantastiskt praktiskt :)

4. - Handbroms som ser till att man håller sig som folk, och säger nu är klockan mycket, nu måste vi åka hem.

5. - I tillägg till de argumenten som är ovan så är jag ju ekonomisk iom att vi inte använder taxi utan egen bil.

En strålande lösning för alla parter?
Jippii det blir fest, så tänker jag ju självklart.

Linda är inte en problem lösare, mera en problemtillverkare.

1. - Alex är idiot.

2. - Alex du är helt idiot! Ska jag springa om krig med tissarna/pupperne bara framför en massa folk?

3 - Alex vad fan tänker du med?!?

4. - Alex, menar du jag ska passa på dig när du blir för full och lalla med dig å försöka få hem dig när du gnäller, bara en liten stund till?

5. - Inte fan att jag tänker vara någon fyllechauför när vi har liten bebi hemma, då får du ta taxi!

(I mitt försvar så har vi intr bebi hemma utan med oss om vi följer min modell)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar