torsdag 20 mars 2014

Fun times :)

Då har man varit på en blixtresa till Finland då igen!

Helt sjuuuuukt roligt och jävligt stressigt, från firmabesök på fabriken med kollegorna :) en lärofull resa med mycki skratt och god stämning!

Vi landar på Helsinki-Vantaa flygfält å hoppar i bussen, se ska Alex ju förståss å hälsa på Momma så hela firman fick nu sen äran att hälsa på henne :)

Resan till fabriken gick på 20minuter tyckte man, även om den det fakto tog närmare 2timmar. Väl framme var det god mat skratt så tårana sprutade och bastu förståss!
Bastu var en bra ide efter några glas öl, ända tills man kom ihåg den där jävla tatueringen på armen ...nå joo det gick nog bra till slut, bara kliade utav ett helvete. Nästa dag var det bekantande med fabriken, och mitt i allt fick jag besked om att jag ska översätta "flygande" när konsern chefen talar finska! Det var en aning stressande! Men jag fick ju mobbat några kollegor så det var ju roligt till sist ;)

Efter detta drar kollegorna hem igen medan jag blir kvar i Finland för att hälsa på familj å vänner och köpa paket till Martin som fyllde tio år !

Sen å hälsa på Mormor å Farmor vänner å bekanta! 
En middag hos Kimmen med gott sälskap å lite dricka förståss ;)


Följande mårgon så vaknar man till bacon å ägg hos Kimmen, eller nå ja... bacon, ägg å huvudverk ! 



Sen var det bara att laga hem sig å städa värsta skiten undan i huset, packa väskorna å hämta över lite finkläder ;)


Jag sa ju att jag måste hämta finkläder. Ska se va chefen säger när jag drar på jobb med full utrustning ;)?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar