lördag 25 januari 2014

Sur som en kärring o finne.

Olika intressen, ja det kan bli lite krångel över sådant.
Jag är extremt otålig, och att sitta 1,5 timmar i bilen på dåliga vägar för att komma till ett pytte litet skidcenter med allt för många ungar på en gång är absolut inte min grej.

Alltså jag gör gärna saker och ting med ungarna, men att stå nere i en slalombacke i vind, snö och kyla och försöka ha det mysigt med grillning och kö överallt är så långt ifrån någo jag ens lite tycker om.

Då blir jag som en sterotyp kärring och finne, sur å jävlig å allt är skit!
Det blir ju inte bättre av att det går hockey på tv och i tillägg en match jag hade velat se på plats!

Nååh det är ingen utsäkt iof, jag ska bara se till att skärpa mig. Och när jag vet att det är något jag hatar som pesten så blir jag hellre hemma än att jag förstör alla andras dag :/

Det är en sak jag måste bli bättre på, i tillägg så tycker jag inte att det är något fel på att tex mamma gör saker hon diggar, typ skidar och går topp turer.

Jag kan fint skrinna och göra sociala aktiviteter med ungarna,och fiska, båta simma och sådant som kommer naturligt för mig?

Alltså the conclusion är att jag är ett trångsynt asshole, ska bättra mig på den fronten i promise. 
Men med på slalom med alla barn sker inte igen, jag får ta igen det på någon annan front!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar