fredag 3 januari 2014

Nu är vårt hjärtta här !

Det har varit en spännande vecka!
Nyåret gick fint, vi var hos svärmor å svärfar på nyåret :)
Sent på kvällen tyckte Linda att det kändes lite "lustigt"  men vi väntade till nästa dag före vi drog iväg till Kongsvinger sjukhus.
Sjukhuset är litet och slitet men har en trevlig miljö och väldigt trevliga barnmorskor och personal i allmänheten!
Börjar närma sig med stormsteg ...

Antingen hade Linda ont eller så blev hon superkristen under resan?
Man sku ju int få säga men det aåg ju lite roligt ut ;)

Men på någo vänster så trodde vi nog båda att det skulle ta mycket längre tid före vår lilla skulle komma till världen?
Det liksom gick väldigt väldigt fort och odramatiskt..
Och ganska hurja "fearse" kärring som inte tog någo smärtstillande , jag sku ha dragit huvu fullt med mömmö om jag varit hon.
Det sagt så skulle jag få prova på lustgas men det fan glömde jag ju :/
Här är det ca 30minuter tills hon föds.

Och ca 2minuter efter födseln ligger den lilla på bröstet till gumman.
Det var inte alls så skrämmande som jag hade trott, mer harmoniskt om något. Liksom helt naturligt å inte något märkligt alls.

Personligeten till dottern är nog ganska lik sin mors, lugn och snäll men bestämd ;)
När vi kom hem från sjukhuset så hade dotterns gudfar överaskat Linda och skickat blommor över med "interflora" så de väntade utanför dörren när vi kom hem.

Tack Nils det var 10 av 10 poäng!

Har haft mamma och vänner på besök här så jag har inte hunnit skriva något desto mera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar