torsdag 23 januari 2014

Live and learn?

Många saker viste jag ju redan från tidigare...
Men jag har lärt mig mycket nytt under min kortta tid som tvättäkta pappa.



Saker man inte ska säga, och saker man inte ska anta?

När barnet är ditt eget så ska du tydligen inte säga " jag kan vara barnvakt"
Då är du inte tydligen vakt? Du passar ditt eget barn? Eller någo ditåt?

Och som karl så tycker man ju att om du inte hör tvn för att bebin gråter högt, så höyer man bara volymen över bebins volym?
NEI det är inte populärt det heller.

Det är märkligt att en kvinnas/mammas logik är så mycket mer komplex än oss mannfolks? Vi är ju liksom mera direkta i vår tankegång? Just nu hör jag inte, då höyer man ju ljudet? Ja ja live and learn säger jag bara.

Men det är inte bara negativt! Det är automatiskt sött när man går med en bebi på bröstet/axeln... Så "for all you" singels out there, låna en bebi om ni ska ragga ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar