tisdag 7 januari 2014

Dikter till mitt hjärtta

Jag tycker om att dikta, inte fan vet jag hur jag kommit på något sådant? Det har jag väl alltid gjort..

Är nog inte någon storslagen poet man kommer att minnas om 50år men det är roligt iaf att göra människor glada från tid till tid.

Här är en till bebin alltså före man viste könet.

Flicka lilla

Den första januari du till världen kom.
Den dagen allt för mig förändra, att en sån liten en ett ljus i mitt hjärtta skulle tända.
Du är så liten,söt och utan namn, här nu i min famn.
Det jag vill till dig berätta, du min prinsessa lilla ett namn du fått och det ska bli, Lilly Marie likt som mamma & momma Anne-Marie <3

Alex 2014



Bebi i magen

Agnes, Ester lille Per undrar vem där inne är?
Vad ska du min lilla heta? Kanske det blir margareta?
Det blir fint att dig få känna, se dig växa och bli stor kanske pappa eller mor?
Det jag vet att vi dig älskar pojke eller flicka spelar ingen roll.

Alex 2014.


Till min Linda-Marie

I det stora livet, sker det ont och sker det bra. 
Ibland vet man ej vad man vill ha,
Det jag vet, är att dig vill jag ha, här och nu föralltid.
Du min själsvän och  den enda som jag mitt liv helt till ända, hand i hand vill hålla.
Dela livets sorg och glädje, barn å barnbarn.
Din Alex.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar